Karin Wallén Shop

Tel: 08 – 545 665 90
E-post: order@karinwallenshop.se.

Köpvillkor


Dessa köpvillkor gäller för köp i denna webbshop som ägs av Rodeopark Communication AB, Kista Science Tower, 164 51 Kista (org nr 556438-4401) nedan med benämningen Karin Wallén Shop. Avtal kan bara ingås på svenska.

Köpvillkoren nedan gäller köp i Rodeoparks webbutik karinwallenshop.se. För att handla i webbshopen måste du ha fyllt 18 år.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i produktinformation, slutförsäljning samt leverantörers prishöjningar och för att produktbilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende då färgen på bildskärmar kan variera.

Beställning

Minsta order är 200 kr inklusive moms. Moms ingår i priset med 25%.

När köparen godkänner våra köpvillkor vid beställning samtycker köparen till att Karin Wallén Shop påbörjar fullgörandet av beställningen.

Vid beställning träffas avtal mellan köparen och Karin Wallén Shop och köparen får via e-mail en orderbekräftelse som genereras automatiskt av Karin Wallén Shops databas utan manuell översyn.

Om Du tycker att bekräftelsen inte stämmer med din beställning ska du snarast meddela Karin Wallén Shop om detta via telefon 08 – 545 665 90 eller e-post order@karinwallenshop.se.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel eller felaktig information från tredje part. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att antingen acceptera ändringen eller annullera beställning.

Kontakta kundtjänst genast efter du lagt din beställning om du önskar ändra status på din order. Ändringen kan ske utan kostnad så länge Karin Wallén Shop inte har behandlat beställningen.

Om den/de beställda produkterna redan har blivit skickade från oss och leverans ej kan stoppas är det kundens skyldighet att ta emot leveransen och skicka den tillbaka till oss om kunden har ångrat köpet.

Alla falska beställningar eller bedrägeriförsök kommer att polisanmälas.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter PostNords portotabell för brev och paket.

Betalning

Vi accepterar betalning med Visa eller Mastercard via Payson. Vi erbjuder ett säkert köp och dina uppgifter behandlas konfidentiellt och ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Leverans

Din sjal målas på beställning om den inte finns i lager och skickas inom ca 5-7 vardagar. Vid avvikande leveranstider informeras du om detta via hemsidan och via orderbekräftelsen. Du rätt att häva köpet om du inte godkänner det nya leveransdatumet.

Varor som beställts på Karin Wallén Shop webbshop levereras uteslutande i Sverige. För leverans till utlandet, kontakta oss på 08 – 545 665 90 eller order@karinwallenshop.se.

Vi skickar beställningar som postpaket eller brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Du har alltid rätt att häva köpet vid långa leveransförseningar. Förseningar kan i vissa fall bero på att Karin Wallén Shops leverantörer ej har fullföljt sina åtaganden gentemot Karin Wallén Shop. Karin Wallén Shop friskriver sig alla krav gällande ersättning från kunden gällande leveransförseningar.

Garanti och Reklamation

Kontrollera dina varor när du tagit emot dem. Om något skulle vara fel plockat eller skadat så ber vi dig kontakta oss snarast. (Om du inte reklamerar varan i skälig tid, vilket är 14 dagar enligt konsumentköpslagen, gäller ej reklamationen.) Godkända reklamationer sker utan kostnad för dig.

Karin Wallén Shop tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer, 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Kontakt oss vid frågor. För fel som täcks av garantin byter vi ut varan. I sådana fall står Karin Wallén Shop för kostnader som kan uppkomma i samband med retur och leverans av ersättningsprodukt.

Returer

Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte gäller följande:

Meddela oss via e-mail order@karinwallenshop.se inom 14 dagar efter det att du har mottagit beställningen.

Meddelande om retur skall innehålla följande information: Ordernummer och produktnamn på de produkter som returneras.

Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, inte förstörd eller skadad. Returnera varan i sitt ursprungliga emballage. Karin Wallén Shop löser inte ut några paket mot efterkrav/postförskott!

Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten!

Karin Wallén Shop kommer att följa Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer i en eventuell tvist.

Ångerrätt

Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har man rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

Du står för returfrakten och eventuella transportskador dvs om produkten skadas eller kommer bort under frakt. Ofullständigt frankerade paket och paket skickade mot postförskott löser vi inte ut.

Ej mottagen leverans eller ej uthämtad postförsändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten. Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: konsumentverket.se

Fraktskador

När du mottar ditt paket är det viktigt att du kontrollerar om det är de korrekta varorna och om det finns synliga skador.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

Om en vara visar sig vara skadad eller defekt efter uppackning ombes du att snarast, dock senast inom tre dagar från leverans, kontakta vår kundtjänst som hjälper dig att lösa problemet. Detta fråntar dig inte dina rättigheter vad gäller reklamation enligt konsumentköplagen. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst på telefon 08 – 545 665 90 eller e-post: order@karinwallenshop.se.

Ej uthämtade paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Karin Wallén Shop.se frånskriver sig alla krav på ersättning från kund till följd av transportskador eller skadade produkter.

Återbetalningar

Återbetalning sker genom återinsättning på kort. Återbetalningen sker inom 30 dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

Force Majeure

Karin Wallén Shop befrias från att fullgöra leverans om det rätta fullgörandet därav förhindras på grund av omständighet utanför dess kontroll och som Karin Wallén Shop skäligen inte kunde ha räknat med vid avtalets träffande och vars följder skäligen inte kunnat undvikas eller övervinnas, såsom arbetskonflikt, eldsvåda, olycksfall, krig, myndighets beslut eller annat förhållande som har legat utanför Karin Wallén Shop kontroll och som väsentligen inverkar på Karin Wallén Shop rätta fullgörande av avtalet. Leverans ska dock fullgöras så snart sådant förhållande upphör, om du inte dessförinnan avbeställt varan.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Karin Wallén Shop medverkar inte till att skicka så kallad SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.

Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part.

Copyright

Alla varumärken och bilder som omnämns eller visas på vår webbplats är copyrightskyddade och/eller varumärkesskyddade.